Man vet aldrig vad som komma ska...

Ja inte blir saker och ting alltid som man tänkt sig...
I helgen var det tänkt att jag och J skulle åka ner och hälsa på hos svärmor (dvs. J:s mamma) och hennes sambo. Men istället insjuknade J akut i tisdags. Det var akuten och hem och sen tillbaka en vända till och nu är han - tack och lov -hemma igen, men har legat ner sen torsdag och kan knappt resa sig upp mer än korta, korta stunder. Dom säger att det är biverkningar från ryggmärgsprovet... jag tycker dock att det är ganska lång "biverkningsperiod". Imorgon ska i alla fall J ringa sjuksköterskexpeditionen och höra sig för. Han har så ont i huvudet och nacken att det är rent plågsamt att tita på honom ibland. Men alla prover (inklusivet skallröntgen och ryggmärgsprov) har ju visat bra så troligtvis är det någon form av svår migrän han råkat ut för... riktigt otäckt har det hur som helst varit!

Så istället för att åka söderut har vi varit hemma hela helgen. I:s mormor och man kom ner till oss i torsdags em (vad skulle jag göra utan dom undrar jag ibland...) och sov här för att sen fredag fm ta med sig I upp till dem och kom sen tillbaka med honom sent lördag kväll (sent i detta hushåll är nu för tiden 20.30). Det var bra, för I behövde få uppmärksamhet och få leka och busa och här hemma har allt handlat om att bara ta det lugnt, vila och inte göra något alls... eller ja, för J:s del då men jag har ju såklart också varit här med honom, undantag för några korta utflykter hit och dit. Men faktiskt så har jag passat på att rensa ogräs (jag som faktiskt tycker maskrosor är fina) och sopat längst gatan så det börjar se ok ut vid trappan.. men det finns mer att göra.. men jag vet inte när mina "gröna fingrar" kommer börja klia igen... förmodligen om väldigt lång tid!

Idag har jag och I busat massor. Cyklat, lekt i lekparken med grannkompisen och lite senare kom en annan av I:s kompisar hit och busa och efter dom gått kika vi lite på "Nalle Puh och Heffaklumpen" för att sen göra en utflykt till Mc Donalds. Ett Happy Meal åt I och en kycklingburgare åt mig senar var det dags att styra nosen hemåt igen. Tog ett bad ihop och sen mys i soffan...nu sover min älskade unge sött sen länge och söndagen börjar lida mot sitt slut.

Kram från S


Mina två bästa killar (och en katt då...)

Kommentarer
Postat av: Katta

Nämen, stackars Janne, mår han bättre nu? Vad är det för fel på honom, det låter skitjobbigt. Söt bild! kraaaaam

2009-05-03 @ 23:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0