Longweekend

Det har känts som det varit en lång helg, fast den egentligen inte varit längre än andra helger.
I torsdags så var det fest med jobbet på Golden Hits. Det var jättetrevligt, god mat, bra show och roligt umgänge. Guuud så vuxet det lätt då, men kul var det hur som! Min mammas man hämtade mig inne i stan vid 23-tiden och sen sov jag hos dem. Där sov även Ivar redan söt när jag trillade ner i sängen strax innan 24. Han hade ledigt från dagis för att tillbringa fredagen hos sin mormor.
Fredag var jobbdag, eller vad man ska säga - jag och ett handfull kolleger till mig jobbade väl som vanligt, men många andra var i sämre skicka och kom igång rätt sent (om ens det). MEN vad kan man förvänta sig när båda cheferna är borta, det var fest kvällen innan, strålande sol och dessutom f r e d a g?! Jag och en kollega gick ut på lunchen och tog en glass i solen, helt underbart vad livet känns härligt när det är sol. Efter jobbet tog jag pendeltåget hem till min mamma. Möte upp Ivar och mormor i Centrum där vi strosa runt ett tag för att sen bege oss hem till mormor igen där vi skulle sova igen (min kära make skulle ju springa Marathon på lördag så han fick sova själv - dvs. ostört - natten fredag mot lördag). Resten av em/kvällen flöt fram i ett lugnt temp.
Lördag var rätt soft, lite utflykter och shopping och njuta av värmen. Verkligen inget speciellt som vi gjorde men oh så skönt det var då! Sov även lördag mot söndag hos mormor då Janne inte skulle komma hem förrens sent lördag kväll.
Idag har vi på fm. hunnit hälsa på Ivars morfar och Opa och sen var det äntligen dags att åka hem. Och när vi kom hem fick Ivar äntlige (ni anar inte hur mycket han har längtat!!!) bada i sin blåa bilpool!!! Det har ju varit galet varmt idag, underbart. Jag fick även paket av Ivar och Janne - ett halsband och (4!) chockladkakor (- mina killar vet vad som gör mig till en glad mamma!
Och nu... ja nu är det söndag kväll, fönstret står öppet här vid datorn och det är varmt, ljuvligt varmt ute och det känns bara bra helt enkelt.

Kram från en trött, men glad, mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0