Helgen i korthet

Det är konstigt.. ju mer ledig man är ju snabbare tenderar tiden att gå tycker jag!
Förra veckan var vi lediga torsdag - söndag och denna vecka var jag ledig torsdag och sen även lördag + söndag och båda  helgerna har liksom bara försvunnit i ett rasande tempo!
Fast egentligen kanske det inte är så konstigt  när jag tänker efter... för ju fler dagar man har ledigt ju mer gör man också och när dagarna är aktiva (istället för att bara vara hemma och dra benen efter sig) så går dom ju fort.

Så vad har jag gjort då?!
I onsdags när jag kom hem från jobbet så klippte jag gräsmattan och Janne och Ivar höll på med annat på tomten, sen bakade Janne rabarberpaj (från våra egna rabarber såklart!) som vi åt framför tv:n efter att I varsomnat - hur gott som helst!
På torsdag åkte vi upp till Ivars morfar och hans fru, där vi åt en sen frukost (att äta frukost hos dom slår i princip vilken hotellfrukost som helst!) och umgicks sen åkte vi över Ivars mormor där vi lämnade av sonen som skulle sova där över natten. Jag och Janne åkte sen till "Svenska Kyrkan", dvs. IKEA och handlade loss för hur  mycket pengar som helst - så nu har vi en hel del nytt här hemma!
Fredag jobbade jag och Ivar åkte tåget hem med mig, väl hemma kom svärmor & co hit och sov helgen över. Ivar dyrkar verkligen svärmors bonudsotter som är 13 år.. inte många steg hon får ta ifred :-)
Igår (lördag) var det dop för Ivars lilla kusin Emelie. Jättefint och lilla Emelie var supersöt och sen var det dopkaffe och det var himla gott och trevligt att prata med allt löst folk haha.
Och nu är det söndag fm. och jag har huset helt plötsligt för mig själv.. rätt skönt faktiskt!

Lägger in en liten bild på fina Emelie, hon ser ut som en liten docka där hon ligger i min famn!


Kommentarer
Postat av: linda

tycker att du ser ut som en docka du med. jättesöt klänning. kram

2009-05-24 @ 16:08:01
Postat av: Anonym

Men så kul! kollade in här och ser att du ju faktiskt bloggar...ler Det har du inte talat högt om...

Hmmm - tittar in snart igen

Tack för en underbar dag!

2009-05-24 @ 21:05:24
Postat av: Lotta

Håller med Linda, ni är jättefina båda två och jag gillar också din klänning. Nyfiken på vad ni handlade på Ikea men det får vi väl se snart antar jag :-)

2009-05-25 @ 19:48:39
URL: http://loppansbubbel.blogspot.com/
Postat av: Malin

Håller med alla andra, ni är ursöta bägge två!!

Kram och kul att vi ses snart.

2009-05-26 @ 11:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0