Nyåret

Nyårsafton firade vi 3 i vårat hus. Det var en mycket lugn kväll men alldeles perfekt!
Vi åt mat, tog en promenad på kvällen och sköt lite rakte för att I också skulle få se (och det var MYCKET uppskattat) och sen hem och äta lite efterrätt. Sen satte vi oss alla tre i soffan och kika på Göta Kanal 2. Efter det var det dags för I att sova. Jag och J spelade Alfabet och till det hade vi ostbricka och godis :-)
Kikade lite på Yrol också precis innan tolvslaget. När alla raketer började skjutas vaknade I till, så hela familjen kikade sen på den vackra, upplysta nyårsnatten.
Som sagt, en mycket mycket lungt kväll men det var precis som vi ville och idag känner jag mig pigg och glad!

Gårdagens meny såg ut enligt följande
Förrätt: Räktoast
Middag: Fläskfilé i gräddsås med pressad potatis, grönsallad
Efterrätt: Glass med maränger och kola/chockladsås

En väldigt traditionell "nyårsmeny" skulle jag tro. Men det är sådan mat vi i princip aldrig äter och därför smakar det verkligen gott när man väl gör något sådant. Och så enkelt att göra också!
I däremot var inte det minsta intresserad av vår mat utan åt potatisbullar (!). Jaa.. alla ska ju få äta det dom vill på Nyårsafton tycker jag, så även om det nu är potatisbullar :-).

Gott Nytt 2009 önskar jag alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0