Så länge sen

När man inte har skrivit på ett tag så tar det emot att skriva blogg igen. Men, men nu ska jag försöka i alla fall.

Som sagt, vi har flyttat in i huset nu och det är jättehärligt verkligen att få ha stora ytor (och JA det är verkligen stora ytor!) och tomt, underbart! Dock har vi tyvärr inte kunnat utnyttjat tomten vidare mycket på em/kvällarna då det är vansinnigt mycket mygg ute. I ser ut som en prickig korv i hela ansiktet, stackarn. Till och med på dagis är dom inne mellan varven på dagarna för att det är så otroligt mycket mygg - knäppt.
Annars är det skönt att I har fått eget rum och även vi då :-), jag har verkligen saknat att kunna ligga och läsa  i sängen på kvällarna - det är för mig vardagslyx faktiskt.
Och sen igår blev allt med lägenheten också klart, vi (J) lämnade över nycklarna och fick övriga pengar från försäljningen insatt på konto så nu är vi officiellt på alla papper f.d. lägenhetsägare och nu enbart husägare!

Jobbet då! Det har också gått jättebra, trivs otroligt bra och imponeras varje dag över hur seriöst mottagen jag blir. Vi är ca 10 ny som börjat och går nu utbildning i ca 3 veckor. Tycker redan jag har lärt mig väldigt mycket och ser nu verkligen fram emot att få börja arbeta mer självständigt. Självklart kan jag inte låta bli att jämföra med min f.d. anställning och det är verkligen som dag och natt men å andra sidan så har jag ju verkligen vett att uppskatta det jag får nu, och gör det också!
Även pendlandet går bra, än så länge har ju tågen gått i tid så då vet man ju exakt när man är på plats (både på jobbt och hemma). Det är skönt att sitta på tåget, har redan hunnit läsa ut en bok ("Snabba Cash", bra bok som är skriven på ett annorlunda sätt) och att bara få ha tid att tänka... det får man inte så ofta när man kommer hem har en liten I som vill (och ska natruligtvis ockås ha det) ens fulla uppmärksammhet när jag kommer hem.

Nä just nu har jag inte så mycket mer att skriva. Det är ju lördag och jag ska njuta av helgen, min härliga familj och att bara vara!

Stor kram från MIG

Kommentarer
Postat av: Katta

Det later alldeles underbart! Me inte med myggen. Kan jag komma over nagon gang i november? kram

2008-09-14 @ 10:41:34
Postat av: linda

när ska ni till thailand, är inte det snart? typ 1 oktober eller??

2008-09-14 @ 11:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0