Tjoho

Jag känner för att skriva mycket men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om... så det blir väl om det som tar upp mina tankar mest just nu: FLYTTEN.

I em ska vi till vårat hus, vi har kommit överens med dom som sålt det att vi ska få mäta och så lite innan tillträdesdatum. Det för att om vi hittar fina tapeter och sån't så kan vi köpa det redan innnan, sen vill jag ha upp rullgardiner också omgående till sovrummen och då måset vi ju ha fönstermåtten. Annars är det speciellt I:s rum som känns angeläget att få iordning så fort som möjligt.
Men det ska bli spännande, jag har ju själv inte varit inne där sen juni när det var visning.

Men en sak irriterer mig fruktansvärt mycket och det är alla avgifter som tillkommer när man nu har köpt husoch ska flytta! Det räcker inte med att man ska betala jä*la dyrt för pantbrev och lagfart (som jag fortfarende inte förstår hur det kan kosta så mycket för papper) nä sen tillkommer uppläggningsavigifter på det med. Sen ska vi inte tala om adressändrignar, flytt av telefon, bredband mm. Gaaahh, det känns helt vansinnigt helt enkelt och inte har man något som helst att sätta emot, utan det är bara att ta det.

Annars så lunkar det på, i helgen ska vi upp till min mamma och hennes man, sover även där. J ska springa Midnattsloppet och jag och I ska umgås och bara ha det skönt. Hoppas på lite sol och värme, det vore helt rätt!
Ikväll ska jag träna också, spinning. Känns alltid så himla jobbigt innan man är där men alltid så otroligt skönt efteråt. Och så vet man att man kan sjunka ner i soffan sen men riktigt gott samvete. Håller på att läsa Sjöjungfrun (Camilla Läckberg) nu, rätt bra. Men jag har blivit så störd av min studietid, kan inte läsa böcker ordentlgit längre utan när det är lite trist eller allt för mycket beskrivningar i en bok så börjar jag skumläsa. Det för att komma fort fram till det viktiga.

Ok, over and out.

PS. Om ni tycker att det är mycket stavfel, så är det säkert helt rätt. Men jag skriver fort (och slarvigt säkert) men det är min blogg och jag orkar inte hålla på att rättstava så ni får helt enkelt stå ut ni som läser :-)

Kommentarer
Postat av: linda

härligt att du kommit igång med träningen igen, kul att läsa om vad du kör. tänker ju på tiden då vi körde pass varje dag. att vi orkade, men det va ju inte så mycket annat man gjorde då än att träna.

2008-08-12 @ 14:10:59
Postat av: linda igen

Kom igen nu Jorm, vill ha ngt nytt varje dag.

2008-08-13 @ 13:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0