Gottegrisen har talat

Jag har tänkt att jag ska träna hela veckan som varit hittills, men så har det inte blivit - igår blev det istället god mat, rabarberpaj med vaniljvisp och sen på kvällen en dubbel daim på det... hm, känns ju så där! Men GOTT var det, det är säkert.
Ikväll ska vi äta kräftor, J stod och kokade egen lag igår kväll så när vi har lagt I för kvällen ska vi ha vårat eget lilla kräftparty hihi. Mmm det är så gott med kräftor!

Tankar då. 
Jag funderar mycket på hur huset ska inredas, det är så många kvadrat (139 kvm + biarea 139). Det är skillnad mot våra 54 kvm idag, typ en möbel i varje rum blir det haha. Samtidigt ska jag försöka att inte hetsa att allt ska bli klart på nolltid, för jag vet ju att det är bättre att bo in sig lite och se hur man vill ha det och vad man behöver också. Det är nog bra att vi åker till Thailand rätt snart efter inflytten, för då kommer det automatisk bli så att vi inte kommer hinna göra så mycket utan det får ta den tid det tar.
Sen finns det några "måsten" och det är att isolera vinden och det måste vi göra innan vi åker till Thailand och sen så I:s rum vill jag ha iordning så fort det går, så han känner sig hemma i sitt nya hem och rum. Sen måste vi också renovera badrummet på entréplan, men det gör vi nog efter jul och vi har dusch i källaren som vi får använda så länge. Det ska bli kul att få (ja få och få blir det ju inte utan betaaaala vacker får man ju göra) ett badrum som man själv vill ha det och fräscht, liksom ingen annan som använt det sen när det är klart då.

Nu börjar jobbdagen!

Kommentarer
Postat av: linda

Åh JOrma, vad glad jag blir när du uppdaterar. Kul att läsa tankar ang huset.

2008-08-06 @ 14:05:31
Postat av: Loppan

Vad nyfiken jag blir på att se huset!!! Det blir väl inflyttningsfest sen hoppas J och jag :-)

2008-08-06 @ 17:25:03
URL: http://loppansbubbel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0