Flängande helg

Måndag... när klockan ringde imorse var jag inte alls redo att gå upp, kände mig helt slut! Var en lugnt morgon dock, I har sovit hos mormor så jag var helt själv på morgonen och kunde ta allt i min takt (dvs snabbt). Kan inte komma ihåg när jag vaknade själv en vardagsmorgon.

Helgen var ett farande hti och dit, men bra. I fredags var det hem från jobbet, greja undan lite hemma, fixa middag till mig och I och sen möta upp J och hans pappa vid huset, där J höll på att montera ihop en gungställning till I - gissa om han var glad! Sen på lördagen åkte vi upp till I:s mormor, hann också över en sväng till I:s morfar. Då min farfar bor där så hälsade vi också på honom, har inte haft tillfälle att träffa honom sen han fick sin stroke här för några veckor sen så det känndes bra att få se honom själv och se att han faktiskt var hyfsat bra. Sen i alla fall tillbaka till mormor, äta och så, J och F åkte in till stan sen för att springa Midnattsloppet. Jag la I och tog en skönt bad och sen hade mamma och jag en skön och avkopplande kväll i soffan. Det var skönt att ha lite tid bara med mamma, sitta och prata och så. Sen på söndag, tidigt uppe då I vaknade redan vid 6.35...  men, men vid 9 åkte jag och J (I bler kvar som sagt för att sova hos mormor ännu en natt). Det var Ikea som skulle avhandlas, köpte lite småprylar och kolla in vad vi kan tänkas vilja ha/behöva till huset. Sen hem och packa, packa och ännu mer packa. Så slitigt och tröttsamt att packa men nu tror jag att vi är på god väg att snart vara klara. Vi "firade" den lyckade packningen med hamburgare från Mc Donalds sen :-)

Veckan som kommer tror jag kommer gå i samma anda, fixa det enda och fixa än det andra... "Att göra listan" är rätt lång och samtidigt jag insett att vi måste fixa visa grejer inför Thailandresan också (pass och vaccineringar framför allt). Och allt tar ju sin tid och tid finns ju bara på em efter jobbet.
Tycker lite synd om I just nu, det är mycket för honom att vara mitt i  ibland, det märks att han tycker mellan varven att det stressas en hel del men det är svårt att göra något åt det nu när vi är mitt i det. Men snart blir det mycket lugnare, närmare bestämt efter den 29 aug - då flyttlasset går!

Nej nu ska jag gå igenom post och mail.
Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0