Busar av olika slag

Ja det finns ju det, t.ex. idag är det busväder och sen så finns det ju snorbusar och min son kan vara en riktig buse mellan varven.
Men vad det regnade när jag åkte bil till jobbet idag, kändes som det var oktober eller något... känns trist när man blir påmind om att det snart är höst igen. Även fast jag kan tycka det är riktigt mysigt med regn och rusk så är det så mycket bättre när det är sol och värme!

En fundering:
Här om dagen berättade jag för en person som jag egentligen knappt känner att jag fått nytt jobb, och fast anställning  och att jag kände mig glad över det. Responsen var "Åh ska du börja jobba där, det låter ju lagom kul. Jag har ju ingen vidare bra erfarenhet av den myndigheten och bla bla bla"... Jag blev ärligt talat paff. Hur kan  man få för sig att säga så när jag berättat just att jag fått nytt jobb och är glad över det? Jag skulle aldig säga så även om jag hade negativa tankar om stället. Jag hade sagt "Grattis, vad roligt för dig". Det är ju inte vikgit för mig  (eller här då, den pesonen som jag berättade det för) huruvida jag tycker jobbet är kul eller inte! Det finns massa jobb som jag tycker verkar astråkiga, men det är ju himla tur att det finns andra som inte tycker det....
Men jag kunde inte låta bli att säga att "ja jag kommer ju inte behöva ha någon direkt kundkontakt och slipper med andra ord att ha med såna som dig att göra", jag sa det med glimten i ögat men ändå så låg det verkligen ett allvar i det.

Det här är bara ett exempel på hur jag tycker att ordet "ärlighet" missbrukas. Att vara ärlig är inte att säga precis vad man tycker och tänker i precis alla lägen enligt mig. Att vara ärlig är att säga ifrån när något är orätt, när någon frågar dig specifikt att vara ärlig i en viss fråga eller i ett visst val, att våga stå för sig själv, att ta konflikter - ja listan kan göras lång, men inte att bara blaha blaha - enligt mig!

Tisdag då och vad händer idag? Jobba såklart, sen på em/kvällen är vi inbjudna till kompisar på middag och sen blir det väl tidig sänggång som vanligt. Det är skönt att komma tidigt till jobbet men jag har märkt att jag är sååå trött om kvällarna, igår orkade jag inte ens se klart CSI... då är jag trött kan jag lova!

Hej och hå i snålblåsten!

Kommentarer
Postat av: linda

hahaha vad underbart svar från dig. Håller med, om någon är glad kan man hålla inne med såna där onödiga kommentarer som bara drar ner en.

2008-08-05 @ 08:15:44
Postat av: Katta

Haller med 100 procent. Jag tror ocksa pa ge positiva kommentarer i sadana lagen. Och har traffat sadana negativa manniskor alltfor ofta. Ah, forresten, jag fick ditt mail, ska svara langt nar jag har tid att skriva! kraaaaamar!

2008-08-05 @ 08:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0